Четверг
04.03.2021
13:16
Форма входа
Поиск
Опрос
Какие формы совместной работы вы считаете наиболее эффективными:
Всего ответов: 139
Оцените сайт МОУ СОШ №16
Всего ответов: 148















МОУ "Средняя общеобразовательная школа №16"
Главная » Статьи » Открытый урок

Открытый урок по теме «Театр» 8 класс

 

Открытый урок по теме «Театр»

8 класс

 

 

 

 

Открытый урок в 8 классе по теме «Театр».

 

Тема урока: Театр(Let’s go to the theatre).

Тип урока: урок открытия нового знания.

Цель урока: организовать деятельность учащихся по формированию коммуникативных умений в ситуациях общения по теме «Театр».

Развивающий аспект:

  • развитие коммуникативных навыков по теме;
  • развитие лингвокультурных компетенций
  • развитие активного познавательного интереса и кругозора обучающихся;
  • формирование мотивации к изучению иностранного языка.

Образовательный аспект:

  • развитие навыков говорения, чтения и аудирования по теме;
  • приобретение опыта решения различных жизненных задач с помощью иностранного языка.

Воспитательный аспект:

  • воспитание системы культурных ценностей (театральное искусство)

Задачи по формированию УУД:

предметные – инициировать действия учащихся по

  • поиску информации о театральных представлениях;
  • исследованию информации на театральных билетах;
  • выявлению обоснования выбора спектакля.

метапредметные – способствовать развитию

  • коммуникативных и творческих способностей учащихся;
  • умения логично и аргументировано строить высказывание;
  • умения высказывать собственное мнение и принимать иное;
  • самостоятельных действий в учебной деятельности;
  • воспринимать и осмысливать искусство театра не только как источник знаниевой, но и эмоциональной, духовно-нравственной, жизненной информации.

личностные – создать условия для

  • критического осмысления окружающего мира и себя в нем;
  • формирования личностно-значимого мотива для участия в устной коммуникативной деятельности;
  • формирования потребности и способности к сотрудничеству при работе в парах, группах, коллективе;
  • осознания возможностей самореализации средствами ИЯ.

познавательные – дать возможность учащимся

  • извлекать информацию из текста;
  • классифицировать факты, понятия, явления, выделять их существенные признаки;
  • устанавливать последовательность действий для достижения цели.

регулятивные – помочь учащимся

  • делать самостоятельные выводы о степени успешности выполненной работы;
  • проводить самооценку собственных действий и поступков (рефлексию собственной деятельности).

Оборудование: учебник, презентация к уроку, раздаточный материал для работы в парах и группах, карточки для ролевой игры, театральный реквизит (театральный бинокль, программки, репертуар театров, театральные афиши и билеты, фото актеров и сцен из спектаклей), Рабочие тетради, аудиозапись к уроку, ноутбук, медиапроектор.

 

 

 

Ход урока.

 

  1. Приветствие. Организационный момент. Сообщение цели урока.

T: Hello, everybody! Glad to see you again. Take your seats, please. Let’s start our lesson.

T: Let’s read the quotation: “Life is not a dress rehearsal. The curtain is up and you are on, so get out there and give it your best shot”

How do you understand this quotation? (3 min)

(На доске: a rehearsal- репетиция, the curtain – занавес, the shot- кадр, chance-шанс,carefully -тщательно)

T: Right you are! Our life is not a rehearsal indeed. Sometimes we don’t have the second chance. That is why, before saying smth, before doing smth we should think it over carefully.

  1. речевая зарядка

T: What do you imagine when you think of a theatre?

What do you prefer more: theatre or cinema? Why?

Have you ever been to the theatre?

What theatre or theatres have you been to?

How often do you go to the theatre?

T: Well, I see most of you like theatre. I hope that when you have a chance to visit a theatre, you will fall in love with it. It’s great!(3 min)

 

  1. Развитие лексических навыков

T: we all know that the different plays are staged at the theatre. What play genres do you know?

Musical( Chicago) , tragedy (Romeo and Juliette) , comedy (the comedy of errors) , drama( anna Karenina)

In pairs match the genres to the plays. (3 min)

 

  1. Развитие навыков работы в группе.

1)by the way, do you know the author of “Romeo and Juliette” and “the comedy of errors”? What do you know about Shakespeare? In pairs Write as much facts as you know.

5. Развитие навыков аудирования

2) Let’s learn more about him. Let’s divide into 3-4 groups. You should Watch the video about Shakespeare and do the test in groups. (10 min)

 

new words: Plague- чума

  1. William Shakespeare was born in …
  1. 1564
  2. 1654
  3. 1580
  1. He was born in ….
  1. Stratford
  2. London
  3. Manchester
  1. The theatre where he played was closed because of
  1. Plague
  2. Cholera
  3. malaria
  1. He founded the theatre…
  1. London
  2. Avon
  3. The Globe
  1. What was special at the Globe?
  1. It was square. The musicians took part in the play
  2. It was round. There were the musicians that created the special sounds
  3. Only the man can visit the theatre
  1. Who can play at the Globe?
  1. Only the women
  2. Only the men
  3. The men and the women
  1. How many plays did he write?
  1. 30 plays
  2. 38 plays
  3. 24 plays
  1. When did Shakespeare die?
  1. 1616
  2. 1666
  3. 1606

Exchange your papers and check the answers. How many right answers do you have?

 

6.Физминутка (2 min)

I see you are tired a little. Let’s do some physical exercises. Sing with me.

 

Walking- walking, Walking- walking,

Hop-hop- hop, hop-hop-hop

Running- running- running, Running- running- running,

1,2,3,4 Now let’s stop

 

Tiptoe-tiptoe, Tiptoe-tiptoe,

Skip-skip- skip, Skip-skip- skip,

Running- running- running, Running- running- running,

1,2,3,4 Now let’s stop

 

7.Развитие навыков чтения. (10 min)

1) Do you know anything about Romeo and Juliette? Right as much facts as can in groups.

2) Let’s learn about them more. Open your workbooks on p. 29.

In groups you should complete the gaps using the appropriate phrases. Pay attention to the fact that it’s not necessary to translate the text word by word

3) Let’s read and check the answers.

 

8. Рефлексия (3 min)

T: Our lesson comes to the end. I’ ll give you some statements according to today lesson. If your answer is yes- show me a happy smile. If your answer is no- Show me the sad smile.

1. Today I have found answers to many questions

2. I will use my knowledge in my future life

3. Some questions were rather difficult, but interesting.

4. I understood my classmates and the teacher.

5. I’ve worked hard and I know a lot about theatre/Shakespeare/ Romeo and Juliette

 

  1. Домашнее задание (2 min )

 

ex. 6 p. 52-53. At the next lesson we are going to read the text about the ancient theatres. There are quite a lot new words. In order to understand the text fully you should rewrite the words and word combination with the Russian equivalents.


 


 

Резервные задание

Сцена «Балкон»

Джульетта на балконе, Ромео внизу, не видя ее.

Juliet. O Romeo, Romeo! Why are you Romeo?

Deny your father and refuse your name.

Oh, if you will not, be but sworn my love

And I’ll no longer be a Capulet!

Romeo. Call me but love, and I’ll be new baptized;

And since then I never will be Romeo.

Juliet. Do you love me? I know you’ll say yes and I will take your word.

Romeo. Lady, by yonder blessed moon I swear…

Juliet. O! Swear not by the moon, the inconstant moon

That monthly changes in her circled orb.

Lest that your love.

Romeo. What shall I swear by?

Juliet. Don’t swear at all.

Good night, good night, my Romeo!

Juliet. I hear some noise within. Dear love, good-bye!

Romeo. My dear!

Juliet. At what o’clock tomorrow shall I send to you?

Romeo. At the hour of nine.

Juliet. I will not fail: Tis 20 years till then. Good night!


 

Сцена «Балкон»

Джульетта на балконе, Ромео внизу, не видя ее.

Juliet. O Romeo, Romeo! Why are you Romeo?

Deny your father and refuse your name.

Oh, if you will not, be but sworn my love

And I’ll no longer be a Capulet!

Romeo. Call me but love, and I’ll be new baptized;

And since then I never will be Romeo.

Juliet. Do you love me? I know you’ll say yes and I will take your word.

Romeo. Lady, by yonder blessed moon I swear…

Juliet. O! Swear not by the moon, the inconstant moon

That monthly changes in her circled orb.

Lest that your love.

Romeo. What shall I swear by?

Juliet. Don’t swear at all.

Good night, good night, my Romeo!

Juliet. I hear some noise within. Dear love, good-bye!

Romeo. My dear!

Juliet. At what o’clock tomorrow shall I send to you?

Romeo. At the hour of nine.

Juliet. I will not fail: Tis 20 years till then. Good night!


 


 

  1. William Shakespeare was born in …
  1. 1564
  2. 1654
  3. 1580
  1. He was born in ….
  1. Stratford
  2. London
  3. Manchester
  1. The theatre where he played was closed because of
  1. Plague
  2. Cholera
  3. malaria
  1. He founded the theatre…
  1. London
  2. Avon
  3. The Globe
  1. What was special at the Globe?
  1. It was square. The musicians took part in the play
  2. It was round. There were the musicians that created the special sounds
  3. Only the man can visit the theatre
  1. Who can play at the Globe?
  1. Only the women
  2. Only the men
  3. The men and the women
  1. How many plays did he write?
  1. 30 plays
  2. 38 plays
  3. 24 plays
  1. When did Shakespeare die?
  1. 1616
  2. 1666

 

 

Категория: Открытый урок | Добавил: денис82 (18.01.2019) | Автор: Черноногова А.В.
Просмотров: 786 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]